همه چیز درباره سئو
نوشته شده توسط : ساحل

سئو چیست ؟
کلمه سئو مخفف Search Engine Optimization است. یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو. در پایان می‌توانیم سئو را این نوع تعریف کنیم:

سئو به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و تکنیک‌ها گفته می‌شود که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جست‌وجو (مثل گوگل) بالاتر ببرید.

معروف است که قاتل‌ها می‌توانند جسد مقتول را در صفحه دوم سرچ گوگل نهان کنند چون هیچکس هیچوقت به آن جا راز نمی‌زند!

اگر به روند سرچ کردن خودتان هم دقت کنید این مسئله را می‌بینید. معمولا وقتی جایی مبتلا مشکلی می‌شوید یا سوالی برای‌تان قبل می‌آید در اولین قدم موبایل را برمی‌دارید و سوال را در گوگل تایپ می‌کنید. بعد هم وارد یکی از چند لینک نخست می‌شوید و تمام! این طور نیست؟

به همین علت همه صاحبان سایت‌ها و کسب‌وکارها می‌خواهند از هر راهی که شده سایت‌شان را به رتبه‌های بالا برسانند. خبر خوب این که خود موتورهای جست‌وجو راهکارهایی را برای رسیدن به رتبه‌های بالا توصیه می‌دهند. البته برخی از تکنیک‌ها را هم کارشناسان بعد از امتحان و خطاهای بسیار شناسایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید : سئو هدفمند : راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت
سئو چه اهمیتی دارد؟
سئو چه اهمیتی دارد؟
اگر انگیزه ها بالا برای‌تان کافی فقدان این نکته را در نظر بگیرید:

طبق آمارگرفتن گوگل، روزانه در حدود ۳.۵ میلیارد تن از گوگل بهره‌گیری می‌کنند. در واقع بیشتر آدم‌های روی کره زمین، اگر بخواهند چیزی بخرند یا سوالی بپرسند اول به گوگل مراجعه می‌کنند!

در چنین شرایطی، مثلا اگر یک فروشگاه آنلاین تجهیزات کامپیوتر داشته باشید، حتما می‌خواهید در معرض رویت این میلیون‌ها بازدیدکننده پیمان بگیرید. می‌دانید روزانه چند نفر واژه ماوس را سرچ می‌کنند؟ همه این‌ها مشتریان بالقوه‌ای هستند که ممکن است پس از بازدید خرید خویش را از سایت شما اتمام دهند. این یعنی کلیک‌های کاربران بسیار ارزشمند است و اگر بتوانید سایت خود را در رتبه‌های بالاتر نگه دارید کلیک‌های اکثریت به دست می‌آورید. به همین سادگی!

انواع روش‌ های سئو چیست ؟
برای این که کاملا فهم کنید سئو چیست باید نخست روش‌‌های آن را بشناسید. سئو را می‌توان با روش‌های مختلفی انجام داد: کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری. ابله این اسامی بامزه را نخورید. هر کدام پیچیدگی‌های عجیب و ناآشنایی دارند!

سئو کلاه سفید چیست؟
سئو کلاه سفید
شنیده‌اید که بار کج به منزل نمی‌رسد؟ همه حرف سئوی کلاه سفید همین است.

سئو کلاه سفید یا سئوی اخلاقی به مجموعه روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که خود موتورهای جست‌وجو برای بالا بردن رتبه سایت‌ها معرفی کرده‌اند. این روش‌ها رتبه سایت را به صورت طبیعی و قانونی بالا می‌برند.

بهترین مورد از انواع شیوه های سئو همین کلاه سفید است. البته سخت‌ترین و طولانی‌ترین طریق هم هست. برای داشتن سئوی کلاه سفید باید بردبار باشید، مدام بر وب سایت‌تان بازبینی کنید و تکنیک‌ها را به حقیقت به کار بگیرید. در عوض پیش گوگل حیثیت و اعتبار به دست می‌آورید و جایگاه‌تان تثبیت می‌شود.

سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سیاه یعنی دور زدن قانون و فریب دادن گوگل.

کسانی که می‌خواهند فورا به رتبه‌های بالا برسند یک سری روش‌های تقلب و راه‌های میان‌بر پیدا کرده‌اند لغایت گوگل را ساده مرد بزنند. مبارزه سختی بین سئوکاران کلاه سیاه و و گوگل جریان دارد. هر طریق تقلبی که پیدا می‌کنند، گوگل راه تشخیص آن را پیدا می‌کند. این فرایند مایه شده که گوگل هر روز هوشمندتر بشود.

با به کارگیری این مورد از گونه ها شیوه های سئو ممکن است بتوانید چند روزی در رتبه‌های نخست باشید ولی مطمئنا مانع می‌افتید و سقوط می‌کنید. ضمن این که عزت و اعتبار خود را هم قبل گوگل از دست می‌دهید. چکیده این کارها پایان و عاقبت ندارد!

بیشتر بخوانید : تکنیک های خطرناک سئو
سئو کلاه خاکستری چیست؟
این باره از لیست انواع طریق های سئو نیز پیوسته مبارزه سئوکاران با گوگل است.

سئو کلاه خاکستری یعنی ما گوگل را دور می‌زنیم ولی یک جوری که نفهمد و با ریسک کمتر!

به چهره چکیده کلاه خاکستری‌ها خوبند الی زمانی که لو نرفته باشند!

حواس‌تان باشد که این پیشه را فقط سئوکاران خیلی حرفه‌ای می‌توانند سپریدن بدهند و دیگران نباید به سمتش بروند. چون سایت‌شان را در معرض خطر پیمان می‌دهد.

انواع تکنیک‌های سئو چیست ؟
می‌‌دانید بهترین تکنیک‌‌های سئو چیست و به چه گروه‌‌هایی تقسیم می‌‌شود؟

سئو دو تقسیم کلی دارد: آن پیج و آف پیج، بهینه‌سازی درونی و بهینه‌سازی بیگانه و هر کدام از این دسته‌ها را باید با روش‌های خاصی سپریدن داد.

سئو درونی سایت چیست؟
سئو داخلی سایت چیست؟
به بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت، سئو درونی یا آن پیج می‌گویند. این شغل کمک می‌کند موتورهای جست‌وجو صفحات درونی سایت شما را بشناسند و درجه سودمند بودن آن برای کاربران را درک کنند. برای اتمام سئوی داخلی سایت باید جزئیات کثرت را رعایت کنید. دقت داشته باشید که برخی از این نکات و فرایندها بهتر است در سررسید طراحی سایت در نظر گرفته شوند. سایتی که ساختار بهینه داشته باشد، خزنده‌های گوگل را اغلب راضی خواهد کرد.

بهینه‌سازی آدرس (url) صفحات سایت
گوگل به آدرس همگی صفحات سایت توجه می‌کند. هر چه این آدرس‌ها کوتاه‌تر، خواناتر و مرتبط‌تر باشند، بهتر است.

تحقیق کلمات کلیدی keyword research
منظور از تحقیق کلمات کلیدی این است که رسیدگی کنید مخاطبان نیازهای خویش را با چه کلماتی در اینترنت جست‌وجو می‌کنند. با این تحقیقات می‌توانید محتوای سایت را بر پای بست، نیازهای مخاطبان فرآوری کنید. برای یافتن این واژه ها ابزارهای مختلفی وجود دارد که در یک نوشتار سایر گسترده به آن‌ها می‌پردازیم.

بهینه‌سازی عنوان سئو meta title
عنوان سئو همان تیتری است که در در صفحه گوگل نمایش داده می‌شود. یک عنوان جذاب گزینش کنید که کلمه کلیدی اصلی در آن به شغل رفته باشد. این عنوان را کمتر از ۵۵ کلمه انتخاب کنید و با تگ H۱ پیمان دهید.

بهینه‌سازی ساختار متن
این شغل را با استفاده از سرنویس‌های H۱، H۲، H۳ و … انجام می‌دهید. عنوان با سرنویس H۱، تیترهای اصلی با H۲ و زیرشاخه‌های آن‌ها با H۳ و … مشخص می‌شود. این شغل هم به گوگل کمک می‌کند ساختار متن‌تان را بهتر تشخیص بدهد و هم کاربران سامان بهتری در نوشته می‌بینند.

بهینه‌سازی انکرتکست‌ها
منظور از انکرتکست لینک‌هایی است که درون متن قرار می‌دهید. این لینک‌ها باید پیوسته به جستار باشند و واژه کلیدی در آن‌ها به شغل رفته باشد.

بهینه‌سازی توضیحات متا meta description
توضیحات متا همان متنی است که در صفحات جست‌وجوی گوگل نمایش داده می‌شود. در گذشته تعداد کلمات این متن نزدیک ۱۵۵ کلمه بود ولی اکنون که این شمار کمتر شده است. در توضیحات متا باید با استفاده از کلمات کلیدی ساده و روان محتوای صفحه را به مخاطبان معرفی کنید.

بهینه‌سازی چگالی کلمات کلیدی
نیازی نیست متن را پر از واژه ها کلیدی کنید. واژه ها را در متن به گونه‌ای توزیع کنید که مخاطب و گوگل هر دو منظورتان را متوجه شوند. متنی که پر از واژه ها کلیدی و جملات نامفهوم باشد محتوای مفید برای کاربر شناخته نمی‌شود.

لینک‌سازی داخل سایت
لینک‌سازی یا لینک بیلدینگ جستار حساسی است. بخشی از آن مربوط به لینک دادن به محصولات و صفحات درونی سایت می‌شود و دسته دیگری نیز مربوط به لینک دادن به وب سایت‌های سایر که پیوسته با موضوع هستند می‌شود.

در باره این تقسیم دوم نگرانی‌هایی وجود دارد. شدنی است نگران بشوید که برای سایت رقیب تبلیغ می‌کنید. اما باید پروا داشته باشید که در عین حال محتوای صفحه خودتان را به آن سایت خوب سایر مرتبط کرده‌اید و شاید حتی گوگل متوجه شود که سایت شما محتوای غنی‌تری دارد.

بیشتر بخوانید : چگونه رتبه سایت را فقط با به کارگیری لینک سازی داخلی بالا ببریم؟
کدهای نشانه‌گذاری اسکیما
با استفاده از این کدها به گوگل می‌فهمانید که این بخش از وب سایت‌تان در ارتباط با چه موضوعی صحبت می‌کند. لیست این کدها در سایت schema.org می‌توانید ببینید.

بهینه‌سازی عکس‌ها و تصاویر
ممکن است بپرسید کارایی عکس و تصویر بر سئو چیست ؟ مسئله این است که حجم تصاویر سایت روی سرعت بارگذاری کارایی می‌گذارد و سرعت بارگذاری روی سئو! هیچ مخاطبی حوصله سایت‌هایی را که کند باز می‌شوند ندارد. افزارها و سایت‌های مختلفی وجود دارند که کمک می‌کنند حجم عکس‌ها را بدون افت کیفیت کاهش دهید.

نکته مهم سایر برگزیدن عنوان پسندیده و تگ alt برای عکس‌ها است که به گوگل کمک می‌کند موضوع عکس و پیوستگی آن با متن را متوجه شود.

ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن سایت
منظور از سایت ریسپانسیو، وب سایتی است که خویش را با تمام دستگاه‌ها از قبیل موبایل، تبلت، لپ تاپ و … سازگار می‌کند. در این حالت کاربران با هر دستگاهی که وارد سایت بشوند می‌توانند به احسان عکس ها و نوشته‌ها را ببینند.

سئوی خارجی سایت
سئو آف پیج
منظور از سئوی خارجی یا آف پیج کارهایی است که خارج از صفحات سایت انجام می‌دهیم تا رتبه بهتری در گوگل به دست بیاوریم.

لینک‌سازی خارجی
منظور از لینک‌سازی بیگانه همان بک لینک اخذ است. می‌توانید با تولید محتوای غنی کاری کنید که سایت‌های سایر از مطالب سایت‌تان استفاده کنند و به عنوان منبع به آن لینک بدهند یا این که با خرید لینک اسپم رتبه سایت‌تان را بالا ببرید! این مورد دوم از تکنیک‌های کلاه سیاه است که گفتیم آخر و سرانجام نکوداشتن ندارد! گوگل هر روز باهوش‌تر می‌شود و بیشتر متوجه لینک‌ها اسپم می‌شود.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
تاثیر حضور در شبکه های اجتماعی بر سئو چیست ؟ حضور در شبکه‌های اجتماعی دو برتری کبیر برای‌تان دارد. نخست این که با انتشار مطالب در این شبکه‌ها به سایت خویش لینک می‌دهید. نکته مهم دیگر این است که با کار و جنبش در شبکه‌های اجتماعی بستگی نزدیک‌تری با مخاطبان برپا می‌کنید، آن‌ها محتوای صفحات شما را می‌خوانند، درباره آن‌ها صحبت می‌کنند و آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند. با این شغل در واقع برندسازی کرده‌اید.

چگونه اعتماد گوگل را جلب کنیم؟
گوگل از سه شیوه به سایت شما اعتماد می‌کند:

اعتبار سایت: سایتی که محتوای خوب و سودمند فرآوری می‌کند، مرتب به روز رسانی می‌شود و لینک‌های مختلفی دریافت می‌کند، در نظر گوگل معتبر می‌شود.
تاریخچه یا عمر سایت: به هر حال احترام بزرگترها واجب است، حتی گوگل هم این را می‌داند! سایتی که مدت زیادی از سررسید فعالیتش می‌گذرد و اعتبار بیشتری از سایت‌های جوان دارد.
گواهی SSL: این گواهی را باید از شرکت ارائه‌دهنده هاست گرفتن کنید. توضیحات مفصلی دارد که بعدا به آن می‌پردازیم فعلا در همین کران بدانید که داشتن این گواهی نشان‌دهنده این است که اطلاعات کاربران در سایت شما امن خواهد بود.





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: